Medewerkers

Dit project is in 2010 door netwerk oudereneducatie, stichting Divers en een groep vrijwilligers opgezet. Sinds eind 2013 wordt de hele organisatie van de zomerschool gedragen door een enthousiaste groep vrijwilligers. Vanaf 2015 doen we dat onder de paraplu van de Stichting Actieve Senioren (S.A.S.), eveneens gerund door vrijwilligers.

De zomerschool 55+ wordt geheel gerund door vrijwilligers.

Zo is er het kernteam van tussen de 6 en 8 personen dat de organisatie draagt en 9 maanden per jaar actief is.

Tijdens de Zomerschool zijn er ongeveer 20 vrijwillige gastvrouwen/heren actief: zij vormen dan het visitekaartje van de zomerschool, heten de deelnemers welkom en assisteren waar nodig de gastdocent.

De activiteiten/workshops worden door zo'n 60-70 gastdocenten op vrijwillige basis verzorgd.

Al met al zijn er jaarlijks zo'n 90-100 vrijwilligers intensief bij de zomerschool betrokken. Er wordt goed voor de vrijwilligers gezorgd: er zijn regelmatig vergaderingen, afspraken staan duidelijk op papier, er wordt zinvol geëvalueerd en natuurlijk wordt er samen gevierd: tijdens de slotmiddag worden alle vrijwilligers in het zonnetje gezet, maar al eerder in het jaar is er een gezamenlijk uitje en het kernteam sluit af met een etentje. Zie ook: https://youtu.be/upAZRS9EoHU