Laatste Nieuws

Na het succes van vorig jaar met ruim 550 unieke deelnemers, gaan we natuurlijk ook dit jaar voor een interessante en veelzijdige editie van de Zomerschool voor senioren. Er wordt momenteel achter de schermen hard gewerkt om ruim 100 leerzame, ontspannende en inspirerende activiteiten voor de senioren in de gemeente 's-Hertogenbosch te organiseren.

Natuurlijk laten we daarbij geslaagde activiteiten terug komen, maar zorgen we ook voor een vele frisse uitdagingen. Daardoor blijft de Zomerschool niet alleen voor nieuwe, maar ook voor vertrouwde deelnemers interessant en gezellig. Zo gaan we dit jaar eens fotograferen bij zonsondergang, wandelen we op heel plaatsen in en rondom de stad, met accenten op de geschiedenis, het groen in de stad, bakkerijen en poëzie in de stad. In de omgeving wandelen we in Nederhemert en fietsen we bv naar de bomentuin in Den Dungen. We herhalen een aantal succesnummers: zo kun je weer achter de schermen in de Sint Jan kijken onder leiding van de plebaan, maar ook opnieuw een bezoek brengen aan de Moskee of aan het JBZ. Maar ook nieuwe locaties worden bezocht: ga mee naar Molen de Zwaan in Vinkel, of proef buffelkaas in Boxtel, bezoek de abdij in Heeswijk (en proef hun bier) of Reinier van Arkel in het centrum.

Niet zo goed ter been: kom kijken en luisteren naar verschillende presentaties in grote zalen: zo kun je zittend mee naar Stonehenge of luisteren en kijken naar een verhaal over de Moerputten in alle seizoenen, meer leren over gezond ouder worden of over "zinvol afscheid nemen". Je kunt bloemschikken op verschillende niveaus, schilderen, tekenen en schrijven met uitdagende thema's, maar ook speksteen bewerken of kraalspinnen maken. En hoe klinkt "kerstkaarten maken" in een passende omgeving, terwijl het buiten hoog zomer is? Ook aan bewegen wordt aandacht gegeven, onder andere in samenwerking met 'S-port. En we gaan aan de slag met digitale vaardigheden. Zo kun je een presentatie bijwonen over "gamen": al is het maar om je kleinkinderen beter te begrijpen.

En dat is nog maar een kleine greep uit het totale aanbod. In de loop van april vullen we de kalender op de site en kun je dus alvast zien of er iets van je gading bij is. Vanaf 20 mei om 10.00 uur zijn de inschrijvingen geopend en kun je ook daadwerkelijk een activiteit boeken. Eerst even jezelf registreren of je code van vorig jaar opzoeken. Dan kun je inloggen en boeken via www.saszomerschool.nl

De datum van de Zomerschool kan alvast in de agenda: van maandagmiddag 17 juli tot en met vrijdag 4 augustus zijn er op tal van plaatsen in en om onze gemeente leuke activiteiten te doen. Gelukkig kunnen we de basisprijs nog steeds op 5 euro houden. 5 euro dus voor een dagdeel activiteit met koffie of thee.

We zien je graag...straks in de zomer.

de activiteiten van de SAS

Voor de jaaractiviteiten van de Stichting Actieve Senioren klikt u op onderstaande link:

agenda SAS activiteiten